2019. január 5., szombat

Szirmay Ágnes - Titkok árnyékában



Azokat a könyveket különösen szeretem, amik az elolvasásuk után sem hagynak nyugodni, időbe telik míg el tudom engedni a történetet és egy újabbat kezdeni. Az utóbbi állítás pedig főleg igaz azokra, amiknek még van meg nem jelent része. Szirmay Ágnes Titkok árnyékában című könyve a szappanopera sorozat második része, és igazak rá az előző sorok.

Sorozat címe: Szappanopera
Hanyadik rész: Második
Összefüggőek a részek: Igen
Előző rész: Szerelemre castingolva (2016)
Következő rész: Elvileg jön
Korhatár: 14+ (olvasható a hátlapon)
Kiadónál megvásárolható:  Katt 
Webshopok: 7Books Alexandra Book24 Bookline Libri Rocky
Elérhetőség: Facebook

Emlékszel ​még, hogyan lett Viru és Dé az Ész és szerelem című szappanopera szereplője? És arra, hogy ez mekkora felfordulást okozott a barátságukban?
A folytatásban betekinthetsz a kulisszák mögé: vajon milyen lehet, amikor az ország legnépszerűbb sorozatában szerepelsz? Például néhány nap alatt fel kell nőnöd, hogy betartsd azokat az írott és íratlan szabályokat, amelyeknek addig a létezéséről sem tudtál. Az is világos, hogy színészként nem életed szerelmével csókolózol először. De azért azon te is biztos meglepődnél, ha az a csók mégsem a kamerák előtt, hanem a színfalak mögött csattanna el… Ám hamarosan kiderül, hogy Virunak bőven nem ez a furcsa csók volt a legbonyolultabb helyzet az életében…
„Egy nagy szerelemnek vagyunk a tanúi, vagy csak egy olyan fiú érkezett kedvenc sorozatunkba, aki minden virágra rárepül? Az bizonyos, hogy mi, nézők, mindkét történet folytatását izgalommal várjuk, azét is, amelyet a forgatókönyvírók írnak, és azét is, amelyet az élet…”
Maradjatok velünk, mert hamarosan megjelenik a Titkok árnyékában folytatása!
Az első rész véletlenül került a kezembe, és nem is igazán akartam elolvasni, de végül mégis úgy alakult, hogy megtettem és megszerettem. Eleinte nagyon vártam a második részt, de ahogy telt múlt az idő és nem érkezett hír a megjelenésről kicsit elengedtem a kezét. Mikor a moly új szerzemények zónájában észrevettem, hogy megjelent a könyv rögtön listára tettem, és úgy alakult, hogy az idei karácsonyon a fa alatt az egyik doboz ezt a könyvet rejtette.Nem voltak nagy elvárásaim a történettel kapcsolatban, bár az első részről nem írtam bejegyzést, de tetszett, így reménykedtem benne, hogy a második rész is lesz annyira jó, mint az első. Kiskorában szerintem mindenki eljátszik a gondolattal, hogy híres színész vagy énekes lesz, én sem voltam kivétel. Azonban általában csak a csillogás látszik, a kamerák mögötti kemény munka nem, így külön öröm volt számomra, hogy a könyv bepillantást enged abba, hogy hogyan is folyik egy forgatás. Mivel Viru is kezdőnek számít, szinte véletlenül csöppen bele az egészbe – ha jól emlékszem – így az olvasóval együtt botladozik a színfalak jelen esetben kamerák mögött, és ahogy Virágot tanítgatják, úgy tudunk meg mi is egyre többet a forgatásokról.
A főszereplő lány, Stern Virág. Szimpatikus karakter, könnyen lehet vele azonosulni, nem hisztis, nincsenek idegesítő allűrjei. Ugyanakkor azért megvan benne is a könyvek szereplőire oly jellemző „nem kérdezek rá, beszélem meg, ha valamit nem értek valamivel vagy valakivel kapcsolatban, inkább magamban mérgelődöm/őrlődöm”. Nyilván ez kell, mert ha két sorban kiderülne, hogy a probléma nem is probléma, csak félreértés akkor nem lenne mivel kitölteni az oldalakat.

A másik főszereplő Réti Bence. Őt már az első könyvben is kedveltem, jóval több van benne, mint amit látni enged magából, és szerencsére Virág tisztában is van ezzel. Kapott egy olyan háttérsztorit, amire sajnos nem lehet azt mondani, hogy kitaláció vagy ritkaság lenne. Biztos vagyok benne, hogy ha valaki meghallja az alkoholista szót, eszébe jut olyan ember, akire igaz. Bence és Virág párosa nagyon aranyos együtt, szeretem azokat a részeket a könyvben amikor mindketten jelen vannak.  Kicsit úgy éreztem, hogy Bence többet is szerepelhetett volna, számomra most elég sok Dé-s jelenet volt, akinek nem vagyok nagy rajongója. Egyszerűen nem szimpatikus, nem bírom megkedvelni. Kozák Dénes – általában csak Déként van emlegetve – és Virág jóbarátok, nekem még is olyan egyoldalú volt ez a barátság. Dénes olyan ember, akit én elkerülnék az életben, vele kapcsolatban az volt az érzésem, hogy mindent csak a saját céljai érdekében csinál, nem gondol másokra magán kívül. Ugyanakkor betekintve az ő családi életébe, egy picit érthetőbb a viselkedése. Mivel otthon a bátyja elnyomja, megalázza, még Dé barátai előtt sem fogja vissza magát.

A két főszereplőt említettem, hogy kedvelem, Dét viszont nem, a többiekkel kapcsolatban nincsenek igazán érzéseim, nem zavarnak, nem idegesítenek, de különösebb szimpátia nem alakult ki velük kapcsolatban. De ez ugye még változhat a következő könyvben, és egész jófej csapatnak tűnnek, úgyhogy meglátjuk, hogy alakul.
Illetve van egy karakter, akivel nem igazán tudok dűlőre jutni. Szilágyi Dzsenifer, úgy emlékszem az előző könyvben inkább ellenszenves volt, mint szimpatikus. A második részben inkább az utóbbi felé hajlottam vagy csak sajnáltam amíg ki nem derült, hogy Bence miért nem kedveli, és miért tartják a többiek veszélyesnek. Onnantól kezdve csinálhat bármit az ellenszenv marad, mert ilyen dolgokkal nem viccelünk, és nem is állítunk ilyet, hogy bosszút álljunk. Megérdemelte volna, hogy komolyabb következménye legyen, mint az ejnye-bejnye. A végén ezért is nem tudtam sajnálni.

Összességében véve jó könyv, ajánlom, legalább egy olvasásra mindenképp. Függővéges, remélhetőleg nem kell majd olyan sokat várni a következő részre, mint a másodikra. A harmadik részről nem sokat tudni, talán csak annyit, hogy az írónő említette egy interjúban, hogy már dolgozik rajta. Plusz pont, igaz, csak a befejezés után vettem észre, hogy mint az előző könyv végén, itt is, található egy szereplőlista, hogy ki kit alakít az Ész és szerelem című sorozatban, ha olvasás közben nagyon belezavarodnánk a nevekbe.

Gréti

Fülszöveg forrása: moly.hu 
A kép (amin a könyvek vannak) saját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése