2019. március 12., kedd

Sorozatajánló



Sokféle ajánlót olvashattatok már az oldalon, főleg könyvekről, de akad egy-két filmes, vagy zenés is. Ha jól emlékszem akkor viszont sorozatokkal kapcsolatban nem bővelkedik a repertoárunk, ami elég különös is, mert szeretjük a sorozatokat. A jókat, és elgondolkoztatókat, a humorosakat, nyomozósakat. Szóval elég széles körű az ízlésünk. A lényeg az, hogy valami megfogjon benne annyira, hogy megakarjak nézni egy újabb részt és észre se vegyem, hogy ledaráltam egy évadot, ha nem többet. 


Személy szerint én jobban szeretek sorozatokat nézni, mint filmeket. Nincs semmi különösebb oka, egyszerűen talán csak annyi, hogy egy-egy sorozat tovább kitart mint egy film, jobban fel vannak építve a karakterek és a cselekmény, könnyebb őket megkedvelni vagy rokonszenvesnek találni mint egy egy-két órás film szereplőjét. Régebben a krimis sorozatok fogtak meg, idővel azonban egy kicsit ez átalakult, most is megnézek, sőt szeretem a nyomozós sorozatokat, de már kevesebbszer választom ezt a kategóriát.
A mai bejegyzésben három különböző típusú sorozatot fogok nektek ajánlani, amiket mind szeretem és jónak találom a maga nevében. Biztos vagyok benne, hogy a három közül legalább egy ismerős lesz. Próbálok úgy írni, hogy ne legyen benne spoiler annak, aki mondjuk kedvet kap az egyikhez.


Jóbarátok 
Évadok száma: 10
Időtartam: 22 perc/rész
Státusz: befejezett
Első epizód: 1994. szeptember 22.
Utolsó epizód: 2004. május 6.
 
Eni írt már velük kapcsolatban egy posztot, ami kb mindent el is mondott az én részemről is. A Jóbarátok az a sorozat ami nem lehet idejét múlt, ami mindig meg tud nevettetni és úgy szeretem a szereplőket mintha tényleg ismerném őket. Nem véletlen a sorozat sikere és az sem, hogy még mindig ugyan olyan sikeres, mint régen. Megunhatatlan.

The Royals/Királyság!
Évadok száma: 4
Időtartam: 42 perc/rész
Státusz: elkaszált
Első epizód: 2015. március 15.
Utolsó epizód: 2018. május 13.

Bár elvileg nincs valóság alapja, mégis elgondolkoztató történet, vajon mennyi benne a fikció és mennyi a realitás. A komor elemek mellett rendszerint elsütnek egy-egy poént és kedvelhető szereplő is akad benne bőven. Viszont nincs fekete és fehér, minden szereplőnek van árnyoldala és egy érthetőbb, kedvelhetőbb része is.

Agents of S.H.I.E.L.D./ A S.H.I.E.L.D. ügynökei
Évadok száma: 7 (májusban kezdik a 6.évad sugárzását, de már a hetedik évadot is berendelték)
Időtartam: 42 - 45 perc/rész
Státusz: folyamatban
Első epizód: 2013. szeptember 24.

A fantasykért nem vagyok oda. Amikor Eni mutatott egy shipvideót a youtube-on, úgy gondoltam Skye-Ward kapcsolatáért megéri esélyt adni neki. Nem bántam meg, annak ellenére sem, hogy az első és második évad a kedvenc, és nem láttam a Bosszúállók című filmet sem (ami előzménynek tekinthető, de nélküle is érthető). Ahogy haladunk előre a történettel úgy változik minden, és derülnek ki dolgok, amik miatt már nem fogunk visszatérni a kiindulási alaphoz. Volt, hogy könnyeztem az eddigi részek alatt, de a sorozat nagyszerűen egyensúlyoz a drámai és humoros pillanatokkal. A főszereplők között nincs olyan, akit ne szeretnék, vagy ne szorítanék neki. Az utolsó évad számomra kicsit gyengébb lett, enyhén érezhető, hogy talán nem kellene már sokáig húzniuk.

Gréti
Sorozat információk forrása: wikipedia.hu
Képek forrása: google.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése