2019. január 9., szerda

The Duff - filmajánló


 

Ha te is hasonló cipőben jársz, mint én, és egy romantikus, könnyed, de mégis azért némi tanulsággal fűszerezett filmet keresel – és még nem láttad a lent ajánlottat -, akkor ennek a filmnek szerintem mindenképp megéri esélyt adni.

 

A The Duff című könyvből forgatott film még 2015-ben jelent meg. Az alaptörténete dióhéjban az, hogy a főszereplő lányt, Biancát, egy iskola bulin a suli szépfiúja, Wesley rádöbbenti, hogy egy DUFF (Ügyeletes Ronda Dagi Barátnő), és nem azért beszélgetnek vele a többiek, mert kedvelik őt, hanem mert a barátnői közelébe szeretnének férkőzni. Biancát vérig sérti ezzel, de aztán úgy alakulnak a dolgok, hogy a lány végül Wesley segítségét kéri abban, hogy segítsen megszabadulni neki ettől a címkétől, ő pedig cserébe segít Wesley-nek, hogy jobb jegyei legyenek kémiából, ugyanis a fiú addig nem játszhat a focicsapatban, amíg nem javulnak a tanulmányai. Bianca és Wesley kapcsolata időközben egyre szorosabbá válik, és rájönnek, hogy talán többet éreznek egymás iránt puszta barátságnál.

Tetszett, hogy a filmben jelen volt a humor, a romantika és a csúf valóság is, ami azért reális képet fest fel manapság az iskolai – és mindennapi – életről. Címkéket aggatunk fel emberekre, de végül rá kell jönnünk, hogy sokszor ezek a címkék közel sem tükrözik a valóságot, és nem látjuk az emberek igazi mivoltát. Hisz Bianca filmbéli szavaival is élve, ezek a rád aggatott jelzők nem számítanak, csak az, hogy TE hogyan látod magad. Nagyon tetszett, hogy ezt kihangsúlyozták, mert ez tényleg állandó probléma, és nem árt felhívni rá a figyelmet.

Őszintén szólva kicsit engem is meglep, mert nem hitten volna, hogy ennyire szeretni fogom a filmet. Mondjuk ebben közrejátszhatott az is, hogy nagyon szeretem a Wesley-t alakító Robbie Amell-t, így amikor megtudtam, hogy ebben a filmben is szerepel, nekem az már fél siker volt. A többi színésszel sem volt bajom, szerintem mindenki hiteles hozta a szerepét. De talán ami számomra még igazán „előny” volt, hogy nem olvastam a könyvet, így nem volt viszonyítási alapom, tiszta lappal indult a film, nem zavart, hogy valami esetleg máshogy volt a könyvben, vagy kimaradt a filmes változatból. [Pedig általában én is a könyveket szoktam először olvasni!]

Egy szó mint száz, nagyon örülök, hogy megnéztem, tegyetek vele egy próbát, nekem a tavalyi év egyik kedvenc filmje lett! 

Értékelés: 5/4


Eni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése