2019. január 14., hétfő

Zootropolis - filmajánló


 

Ezúttal egy mesefilmet ajánlok a mai bejegyzésben, és egy olyat, ami hónapokig csücsült a „megnézendő filmek” listámon. Nem azért, mert rossznak véltem, hanem azért, mert valahogy mindig más mellett döntöttem. De miután megnéztem, sajnáltam, hogy sokszor elmentem mellette, mert nemcsak hogy nagyon-nagyon tetszett, de szerintem az utóbbi idők egyik legjobb meséje is!




A Zootropolis – Állati nagy balhé főszereplője egy kis nyuszi, Judy Hopps, aki világéletében rendőr szeretett volna lenni. Nagy nehezen sikerül is neki, ám ezután is csak bírságolási feladatokat kap, mert senki nem bízik benne igazán, és nem hiszik el, hogy egy nyusziból jó rendőr válhat. Ám nem sokkal később különös eltűnési ügyek történnek a városban, és mivel Judyban ég a bizonyítási vágy elvállalja az ügy kibogozását. Viszont a rendőrfőnöktől ultimátumot kap, ugyanis ha nem sikerül kinyomoznia az ügyet, búcsút inthet az állásának. Így indul a kalandos – olykor reménytelennek tűnő – nyomozás, amiben egy nemrég megismert róka, Nick Wilde lesz Judy segítségére.

Hihetetlenül tetszett a mese, mert nemcsak hogy humoros, mérhetetlenül aranyos jelenetekkel volt tele, hanem egy olyan fontos üzenetet is publikált, amit kicsiknek-nagyoknak egyaránt tudni kell; nem lehetetlen elérni az álmaidat. Még akkor sem, ha úgy tűnik, vagy rajtad kívül mindenki más azt hiszi, hogy nem fog sikerülni. Lehet, hogy ez a bíztatás olykor már a csapból jön ki, de a Zootropolis annyira jól és cukin megragadta ezt, hogy egy csöppet sem éreztem, hogy bármi is lerágott csont lett volna. Illetve még a hamis előítéletekre is nagyobb hangsúlyt fektettek, ugyanis míg Judy-t régebben bántotta egy róka, egy ponton rájön, hogy nem minden róka gonosz, és nem szabad őket egy kalap alá venni. Illetve pluszpont még, hogy a betétdal, a Shakira által énekelt Try Everything is szerintem nagyon jó lett.

Az biztos, hogy nem bántam meg, hogy megnéztem, és bátran ajánlom mindenkinek, mert függetlenül attól hány éves vagy, felhőtlen szórakozást nyújthat ez a mese. A végső csillagozás pedig tükrözi majd, mennyire megvett magának.

Értékelés: 5/5

Eni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése