2019. február 2., szombat

Trivial Pursuit kártya - ajánló


Az alábbi bejegyzésben a Trivial Pursuit kártyajátékot szeretném bemutatni, ami az utóbbi időben az egyik kedvenc játékom lett. Remélem a bejegyzésnek köszönhetően Ti is kedvet kaptok hozzá!



A Trivial Pursuit ha minden igaz eredetileg egy társasjáték, ám nekem az utazós, kártyás verzió van meg. A társasjátékkal még sajnos nem játszottam, de a jövőben mindenképp szeretném kipróbálni azt is. A kártyás verzióra visszatérve – ahogy a lenti képen is láthatjátok – kis, praktikus méretű, utazás alkalmával is könnyen magunkkal vihetjük, és akár autóban/vonaton/buszon is játszhatunk vele.




A csomag tartalma kérdés, témakörös és berregő/rabló/blokkoló kártyákból áll. 

Hat témakör van: Művészet és irodalom, Szórakozás, Földrajz, Történelem, Tudomány és természet illetve Sport és szabadidő.

A játék indulásakor öt darab témakörös kártyát kapsz, majd húzol egyet a megmaradt pakliból, és választanod kell - az immár hat darabos - témakörös lapjaid közül egy témát, a játékostársad pedig felteszi neked a kérdéskártyáról az ahhoz a témához kapcsolódó kérdést. Ha tudod a választ, nálad marad a kártya, ha nem, akkor külön kell tenned egy másik pakliba. Az nyer, aki leghamarabb összegyűjti a hat témakörös lapot.

Nagyon megszerettem ezt a játékot, mert erre a játékra szerintem tényleg jellemző a „játszva tanulás”. Amellett, hogy folyamatosan tanulsz, izgalmas, és élvezetes a játék, plusz én például szeretem próbára tenni magam, és mindig kíváncsi vagyok, hogy az adott kérdésre tudok-e válaszolni, mennyire fog esetleg ki rajtam.

Ami itt hátrány lehet, hogyha sokat játszol, egy idő után ismétlődhetnek a kérdések, de az sem baj, mert egyrészt ha én valamit nagyon nem tudtam elsőre, nem mindig emlékszem utána a helyes válaszra, másrészt mi – a szabálytól eltérően - ilyenkor esetleg új témakört kérünk arról a kártyáról. Illetve ha már szinte minden kérdéssel találkoztál, akár Te is készíthetsz magadnak kérdéses kártyákat, felfrissítve ezzel az egész játékot.

Őszintén szólva, amikor megvettük, nem hittem volna, hogy ennyire fogom szeretni! Már nem egyszer játszottunk vele, de szerintem még mindig megunhatatlan, és bátran ajánlom mindenkinek!

Ha megtetszett a játék, itt akár meg is rendelheted: Bookline

Kártyás kép forrása: Google

Eni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése